GN Hearing Danmark er hovedsponsor på kampagnen ”Pas På Hørelsen”

GN Hearing Danmark indgik i 2013 et samarbejde med Dansk Musiker Forbund om sundhedskampagnen ”Pas På Hørelsen”.

 
GN Hearing Danmark indgik dette samarbejde, da vi ønsker at være med til at sætte fokus på hørelsen generelt. For det første fordi, at det er utrolig vigtigt at passe på hørelsen, mens man har den – for det andet fordi, at det er vigtigt at fortælle om de løsninger, der findes på markedet i dag, hvis man har fået nedsat hørelse eller tinnitus.
 
Så hvordan passer vi bedre på vores egen og hinandens hørelse? Det vil vi gerne være med til at finde en løsning på. Derfor står GN Hearing Danmark og Dansk Musiker Forbund for fjerde år i træk bag et arrangement på Folkemødet. Denne gang på forpladsen ved SundhedsParlamentets telt. Dette arrangement er en opfølgning på arrangementet i 2016, hvor sundhedspolitikerne (Susanne Langer, Henrik Appel og Troels Christensen) diskuterede Pas På Hørelsens Idékatalog. Vi inviterer natioanle og regionale sundhedspolitikere til en opfølgende og ”uforpligtende” snak om problemet i uformelle omgivelser. Og vi har lokkemaden parat i form af en sund og rigtig ”madøre-menu”, som vi serverer til tonerne af ørerigtig loungemusik. 
 
 
Vi vil samtidig følge op på den meget store interesse der var blandt Folkemødets gæster for at få lavet hørescreeninger og diskutere hørelse i pavillionen på Sundhedsparlamentets forplads. 

Høretest, gode råd om forebyggelse af støjskader. Mød Valdemar og find ud af, hvor højt du egentlig hører musik i dine høretelefoner.

 

Læs mere om Pas På Hørelsen på Folkemødet 2016

 

Eksperterne bag idékataloget

Majbritt Garbul Tobberup, 
formand for Høreforeningen
Dorte Hammershøi, 
professor i akustik, Aalborg Universitet
 
Nikolai Bisgaard,
V.P., GN Hearing A/S
Anders Lauersen,
formand for Dansk Musiker Forbund